Utförare av hemtjänst

Här finns information för dig som är eller vill bli utförare av hemtjänst i Värmdö kommun.

Valfrihet tillämpas inom hemtjänsten i Värmdö. Här lägger vi ut det förfrågningsunderlag som gör det möjligt för alternativa utförare att ansöka om att bli godkända. Alla som uppfyller kraven får sedan teckna avtal med kommunen – antalet utförare begränsas inte.

Privata utförare har möjlighet att erbjuda tilläggstjänster i form av hushållsnära tjänster. Den kommunala hemtjänsten ska även fortsättningsvis ansvara för trygghetslarm och nattpatrull.

Kartor

Värmdö har en digital karta som visar de olika geografiska områdenalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster där ni som utförare kan vara aktiva.

Det finns även en karta där de olika ersättningszonernalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster finns markerade. Se även vidare nedan i dokumentet "Rutiner för ersättningar".

Ansökan

Ansökan som utförare ska fyllas i digitalt, se under Dokument i högerspalten.

Sanningsförsäkran ska medfölja ansökan som kan skickas in per post eller lämnas till Kontaktcenter, Skogsbovägen 9–11, Gustavsberg.

Dokument för utförare

Styrdokument


Policy för rökfri arbetstid

Alkohol- och drogpolicy

Kostpolicy

Riktlinjer för biståndsbedömning inom äldreomsorgen

Riktlinjer för social dokumentation i äldreomsorgen

Rutiner och blanketter

Senast publicerad: 2016-09-23

Kontakt

Värmdö kommun
Skogsbovägen 9–11, Gustavsberg
Postadress: 134 81 Gustavsberg
Telefon: 08-570 470 00
varmdo.kommun@varmdo.se

 


Mer kontaktinformation

Mer information