Betalningssätt

På Gustavsbergsbadet kan kan du betala med autogiro, Actiway och Wellnet.

Autogiro - regler och information

  • Kom ihåg att ta med ditt kontonummer och clearingnummer när du ska teckna avtal för autogiro.
  • Vid köp av autogiro med betalning via månatlig dragning, ingår man ett skriftligt avtal med Gustavsbergsbadet AB för minst ett år.
  • Uppsägning måste ske skriftligt på badet av betalaren. Om ingen skriftlig uppsägning sker i kassan på badet, löper giltighetstiden på.
  • Uppsägning av avtalet ska ske senast tre månader före utgången löpande avtalstid.
  • Efter ett år är uppsägningstiden en månad.
  • Betalaren måste själv avsluta kortet skriftligt i kassan, när/om så önskas. Det finns blanketter i kassan.
  • Träningskort med löpande autogiro kan köpas till en person och betalaren kan vara en annan t.ex. kan en förälder betala sitt barns kort.
  • Träningskort med löpande autogiro är personligt och får inte lånas ut.
  • Träningskort med löpande autogiro kan endast köpas av privatpersoner, ej företag.
  • Betalaren måste ha fyllt 18 år för att få ingå avtal.

Man betalar för den första månaden i kassan, kontant eller med kort, och får ett kassakvitto på det samt en kopia på avtalet som du skriver under. Spara kvitto och avtalet. Därefter drar vi den månatliga summan varje månad omkring den 27:e från ditt bankkonto.

Om man har oturen att bli sjuk, hjälper vi självklart till med att justera avtalet mot uppvisande av läkarintyg.

Friskvårdsbidrag från jobbet vid Autogiro/löpande - kort

När du köper Autogiro/löpande - kort  får du ett kassakvitto på den första månadens kostnad. Det är ditt första underlag till arbetsgivaren. Därefter måste du själv skriva ut dina kontoutdrag, där det framgår att det dras pengar till Gustavsbergsbadet AB (som är vårt företagsnamn) från banken, varje månad och ge till arbetsgivaren.

Din arbetsgivare (och alla revisorer i Sverige) godkänner endast verifikat på det du HAR betalat. Ingen betalar ut ersättningr i förskott, om det ej finns kvitto på det. Det betyder att du endast kan få ersättning från din arbetsgivare för det du har betalat, inte på det du ska betala i framtiden.

Vi kan naturligtvis vara behjälpliga med att skriva ut ett intyg på att du är kund hos oss via Autogiro/löpande - kort .

Senast publicerad: 2016-11-08