Ställ din fråga under allmänhetens frågestund

Publicerad

Skogsbo-huset

Det har blivit dags för allmänhetens frågestund, ett tillfälle där du kan ställa en fråga till ansvariga förtroendevalda i nämnderna och kommunstyrelsen.

Fram till och med den 11 juni har du möjlighet att mejla in den fråga som du vill ställa under kommunfullmäktige 17 juni. Du som är folkbokförd eller äger fast egendom i kommunen har rätt att ställa en fråga från att du har fyllt 16 år. Förtroendevalda har inte rätt att ställa frågor vid frågestunden.


Frågan ska beröra ett ämne av allmänt kommunalt intresse och röra kommunens verksamheter. Frågan får inte handla om personärenden eller myndighetsutövning mot enskild. Kommunfullmäktiges ordförande avgör om frågan får ställas.


Klicka här för att läsa mer om hur du går till väga för att skicka in din fråga. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.