• Brunt vatten kan förekomma i Gustavsberg och på Ingarö
    Just nu håller en omläggning av vattenledningar på att utföras mellan Ingarö och Gustavsberg. Detta kan göra att kranvattnet blir tillfälligt brunt för vissa boende i området. Om du upplever att vattnet är missfärgat, se till att spola vattnet tills det är klart. Vattnet är drickbart och missfärgningen är inte farlig, men undvik att använda tvättmaskinen om vattnet är missfärgat.
    Mer information

Konsumentvägledning

Du som konsument kan få information inom konsumentområdet här.

Var kan du hitta information?

Du kan ha olika rättigheter och skyldigheter beroende på var och av vem du har köpt en vara eller tjänst. Läs vidare om olika situationer nedan:

  • Vid köp av en vara i en affärslokal gäller Konsumentköplagenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, enligt vilken du bland annat kan ha rätt till att reklamera eller häva köpet.
  • Vid köp av en vara utanför affärslokal, till exempel via telefon eller internet, gäller Distansavtalslagenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, som reglerar din rätt till att bland annat ångra köpet och få en kopia av avtalet.
  • Vid köp av en tjänst av en näringsidkare gäller Konsumenttjänstlagenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, enligt vilken du bland annat har rätt till att få tjänsten utförd fackmässigt och avtalsenligt.
  • Vid köp av en vara eller tjänst från ett företag inom Europeiska Unionen, Norge eller Island kan du få vägledning av Konsument Europalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
  • Vid köp av en vara eller tjänst från ett företag i USA kan du vända dig till Better Business Bureaulänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
  • Vid köp av en vara eller tjänst från ett företag utanför EU kan du vända dig till Consumers Internationallänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
  • Vid vissa typer av konsumenttvister kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämndenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, vilken är en myndighet som rekommenderar hur tvisten bör lösas.

Ta kontakt!

Du är välkommen att kontakta oss via formuläret nedan, via mail till konsument@varmdo.se , alternativt per telefon 08-570 470 00.

Vill du hellre besöka oss kan du boka tid per telefon eller mail.