Personlig assistans genom kommunen

När du väljer personlig assistans genom kommunen får du assistans av personal som har en gedigen kompetens och erfarenhet. Det är alltid du som väljer vilka assistenter som ska anställas.

Våra assistenter

Många av assistenterna har undersköterskeutbildning och även erfarenhet av att arbeta med personer i olika åldrar - barn, ungdomar och vuxna.

Anställda inom kommunens personliga assistans har en trygg anställningsform med samma arbetsvillkor som resten av kommunens medarbetare. Kommunal assistans får inte drivas med vinst utan alla intäkter används för säkra att våra kunder får bästa möjliga assistans.

Vår värdegrund

  • Alla människor har lika värde
  • Varje människa är unik
  • Varje människa kan utvecklas
  • Varje människa har rätt att påverka sin livssituation

Informationsträff

När du väljer oss som utförare bokas en träff in där du får information om vad det innebär att få personlig assistans genom kommunen. Vi går då även tillsammans igenom ditt stödbehov, schema och om det eventuellt finns anhöriga som ska anställas med mera.

Efter träffen skriver vi tillsammans ett avtal. Kommunens Personliga assistans ansvarar sedan för att rekrytera, anställa, schemalägga de assistenter som skall arbeta tillsammans med just dig. Även vikarier rekryteras. Vidare så sköter kommunens Personlig assistans arbetsledningen av dina assistenter och administrationen av din assistans.

Kontakt för personlig assistans

Enhetschefer
Annelie Karlsson
08-570 485 65
070-492 09 96
annelie.karlsson@varmdo.se

Kerstin Jansson
08-570 475 35
070-165 94 04
kerstin.jansson1@varmdo.se

Adress
Personlig assistans
Skärgårdsvägen 7
134 30 Gustavsberg