Till kommunens startsida
Komvux Värmdö
Talande webbLyssna

Kundtjänst frågor & svar

Behöver du hjälp med ditt parkeringstillstånd eller har du frågor om din faktura, kontakta Selero Sverige AB.

Har du frågor eller behöver hjälp rörande ditt parkeringstillstånd, fakturor, betalningar eller andra frågor som gäller parkering se nedan tips vid ”frågor och svar”. Eller kontakta oss på kundtjänst.

För närvarande råder kö till samtliga kontraktsparkeringar i Stavsnäs.

Intresseanmälan för kontraktsplats/långtidsparkering gör du genom att maila till hamnparkering@varmdo.se.

Vårt mål är att göra parkering så lätt som möjligt, men i händelse av överträdelse av rådande parkeringsregler kan en kontrollavgift utfärdas. Anledningen till utfärdandet anges på kontrollavgiften. Selero AB bedriver parkeringsövervakning uteslutande på tomtmark i de anläggningar och på de ytparkeringar som vi själva äger, hyr eller driver på entreprenad.

Övervakningen sköts på entreprenad av Servisec AB.

Frågor och svar

Kan jag betala min besöksparkering med Värmdö Hamnars app?

  1. Ladda ner appen och lägg i dina kortuppgifter.
  2. Klicka på ”starta parkering”
  3. Välj zon och ange registreringsnummer
  4. Ange sedan antal dygn/dagar du vill parkera.
  5. Avsluta med att klicka på ”starta parkering”

Taxan är 150 kr per påbörjat dygn (minsta taxa är 150 kr). Du kan sedan förlänga eller avsluta parkeringen efter behov – ditt konto debiteras direkt.

Obs! Ska du parkera max 3 timmar så är det gratis om du använder p-skiva.

Hur loggar jag in på mitt konto?

Klicka på ”Mina sidor – logga in”, ange ditt mobilnummer och sedan lösenord. Klicka på den gröna knappen ”logga in”.

Vad gör jag om jag glömt lösenordet?

Klicka på ”Mina sidor – logga in” och sedan ”glömt lösenord”. Fyll i ditt mobilnummer och klicka på ”återställ lösenord”. Du kommer då få ett sms med en verifikationskod som du fyller i och därefter får du skapa ditt nya lösenord som du själv väljer.

Hur ändrar jag registreringsnummer på mitt konto?

I inloggat läge under ”Aktiva tillstånd” finner du dina aktiva avtal. Klicka på ”ändra reg nr” om du önskar lägga till eller ändra.

Kan jag ha flera registreringsnummer på samma parkeringsabonnemang?

Ja, du kan ha upp till fem stycken registreringsnummer inlagda samtidigt. Observera dock att du maximalt kan ha ett registrerat fordon åt gången på parkeringsytan.

Kan jag använda Värmdö Hamnars app för att hantera registreringsnummer på mitt konto?

Ja, ladda ner appen och logga in med samma mobilnummer som du skapade ditt konto med. Du ser då dina aktiva tillstånd direkt i appen och kan ändra registreringsnummer.

Förnyas mitt kontraktsavtal automatiskt?

Ja, det är ett löpande avtal. Avtalstid och uppsägningstid framgår av ditt avtal

Här nedan kan du läsa kartan över de två hamnområdena och se mer relevant information.

0 kommentarer har registrerats
Lämna en kommentar
Lämna en kommentar



Senast publicerad: 2020-03-17

Kontakt

Växel: 08-570 473 00, knappval 1 för parkering.

Växel: 08-570 473 00

Mail: hamnparkering@varmdo.se


Mer kontaktinformation