FAQ - Parkera Värmdö hamnar
Behöver du hjälp med ditt parkeringstillstånd eller har du frågor om din faktura, kontakta Selero Sverige AB.
Har du frågor eller behöver hjälp rörande ditt parkeringstillstånd, fakturor, betalningar eller andra frågor som gäller parkering se nedan tips vid ”frågor och svar”. Eller kontakta:
Växel parkeringsfrågor
08 - 612 22 00
För närvarande råder kö till samtliga kontraktsparkeringar i Stavsnäs.
Intresseanmälan för kontraktsplats/långtidsparkering gör du genom att maila till hamnparkering@varmdo.se.
Vårt mål är att göra parkering så lätt som möjligt, men i händelse av överträdelse av rådande parkeringsregler kan en kontrollavgift utfärdas.
Anledningen till utfärdandet anges på kontrollavgiften. Selero AB bedriver parkeringsövervakning uteslutande på tomtmark i de anläggningar och på de parkeringar som vi själva äger, hyr eller driver på entreprenad.
Frågor och svar
Kan jag betala min besöksparkering med Värmdö Hamnars app?
- Ladda ner appen och välj ett betalalternativ.
- Klicka på ”starta parkering”
- Välj zon och ange registreringsnummer
- Ange sedan antal dygn/dagar du vill parkera.
- Avsluta med att klicka på ”starta parkering”
Du kan sedan förlänga eller avsluta parkeringen efter behov – ditt konto debiteras direkt. Vid betalning med kort, vid fakturabetalning faktureras du i efterskott.
Obs! Ska du parkera max 3 timmar så är det gratis om du använder p-skiva.